[Anime] Natsume Yuujinchou

285441

Yaklaşık bir iki yıldır hddimde duran ve hiç ama hiç izleyesim gelmeyen bir animeye izleyecek bir şey kalmadığı için mecburen başlayan ve başladığı anda pişman olan – bu kadar uzun süredir bu harika animeyi nasıl izlemem diye – ,sonra iki sezonu- toplamda 26 bölüm olan – bir günde izleyen şahıs,evet benim o. *-*

Ben bu animeye tek kelimeyle bayıldım.Cidden bu Japonları seviyorum arkadaş ne kadar harika konular geliyor akıllarına ve ne kadar muhteşem mangalar,animeler,diziler ,filmler yapıyorlar.Gerçi çoğu anime,dizi ve filmler ya manga ya da anime uyarlaması oluyor ama olsun. 😀

Tabi aklımda cevaplanacak sorularda olmadı değil.Mesela her zaman yalnız olan Reiko nasıl ve kim ile evlendi?Yaşlılık hali nasıldı? Vs. tarzında sorular.

natsume-yuujinchou-the-free-223131

Natsume Takashi çok düşünceli,samimi ve saf biri.Diğer insanlardan farkı onların görmediği  canlıları görmesi,tıpkı büyükannesi Reiko gibi.

Yeni yaşamaya başladığı aile ve okuldaki arkadaşları sayesinde insanlardan nefret ediyorken onları sevmeye ve değer vermeye başlıyor.Aynı zamanda youkailere de değer veriyor,onlarla arkadaş oluyor,onlara yardım ediyor.

Natsume büyükannesi Reiko’nun arkadaş kitabında yer alan youkailere isimlerine geri veriyor.Arkadaş kitabı yani Yuujinchou Reiko’nun mağlup ettiği Ayakashilerin isimlerinin yer aldığı bir defter.İsmi yazılı bir ruhu çağırdığında verilen emre karşı çıkamıyor.Bu yüzden bu kitaba sahipsen adı yazılı Ayakashileri kontrol edebilirsin.Eh Natsume’de buna sahip olunca onu elinden almak isteyen ayakashiler ile mücadele ediyor ama bu çok olmuyor genelde ismi yazılı olanlara isimlerini geri veriyor.

Natsume Reiko diğer insanların göremediği canlıları gördüğü için her zaman yalnız olmuş.İnsanlar onu dışlamış.O da kendi başına youkailer ile uğraşmaya başlamış.Yaptığı şeyler kulağa zalimlik gibi gelsede ben sevdim Reiko’yu.Bazı yaptığı şeylere anlam veremiyorsun başlarda ama bölüm ilerledikçe neden yaptığını anlayınca sevdim daha da artıyor.Reiko hep ama hep yalnız olmuş bu yüzden insanlardan nefret ediyor.Onun yalnızlığını paylaşırken bölümler ilerledikçe aslında yalnız olmadığını görüyor insan.Yokailer her zaman yanında.

natsume_yuujinchou_by_angelskully

Natsume’nin koruması olan Madara bana göre bir şekil değiştiren.Japonların dilek dilediği kediciklerdenmiş.Zaten Natsume ile karşılaşması da Natsumenin başka bir yokaiden kaçarken yanlışlıkla onu esir eden mührü kırmasıyla oluyor.Sonrası ise peşini bırakmıyor.O da diğer ruhlar gibi arkadaş kitabını istiyor.Ama Natsume ile bir anlaşma yapıyorlar.Eğer Natsume ölürse kitap Madara’ya kalacak.Lakin bölümler ilerledikçe görüyorsunuz ki Madara hiçte Natsume’nin ölmesini istemiyor.Natsume ne zaman tehlikede olsa “Benim avımı başka öldüremez” diyerek onu kurtarıyor. Yani Madara istese de istemese de çoktan Natsume’ye bağlandı. 😀

Tehlike  anında kocaman uçabilen beyaz ve uzun kuyruklu bir kurta dönüşüyor Madara.Ve bu şişman,komik kedicikten bu mu çıkıyor diye şaşırıyorsunuz. 😀
Kedicik hali tam komedi olsa da ben kurt haline bayılıyorum hele karizmatik sesine.Kedi halindeki sesi de kurt formundaki sesi de aynı seiyu seslendiriyormuş.Çok başarılı bence.

Natsume’yi rahatsız eden iki tür ruh var.Biri kitaba sahip olmak isteyen kötü ruhlar diğeri de ismini kitaptan sildirmek isteyenler.Bunun dışında kitap ile alakası olmayan ruhlarda oluyor.

%255BHorribleSubs%255D+Natsume+Yuujinchou+San+-+27+%255B720p%255D.mkv_snapshot_06.40_%255B2011.07.05_13.40.16%255D

Gelelim bölümlere…
Her bölüm bir hikaye anlatıyor.Anime aslında çok durgun.Yani ne aşk var ne aksiyon ne macera ama buna rağmen sizi kendisine öyle bir bağlıyor ki.Yeri geliyor güldürüyor yeri geliyor hüzünlendiriyor yeri geliyor ağlatıyor sizi.Aslında sizi animeye bağlayan ilk başta korkunç görünen ama bölüm ilerledikçe gördüğünüz hikayesi olan yokashiler.Gerçekten bir çoğu çok güzel ve anlamlıydı.

Tanuma’nın daha sık görünmesini isterdim ya da Natsume’nin yaşadığı aileye gerçeği söylemesini.Gerçi o söylemese bile onlar anlıyor ama sonuçta Natsume’nin şu ana kadar yaşadığı aileler içinde onu en çok seven ve güvenen insanlar oldukları için gerçeği söylemesini isterdim.

Animenin ortalarında çalan müziğe ve kapanış müziğine bayılıyorum.

Animeyi izlerken bir şeyin daha farkına varıyorsunuz.Yokailer yada ayakashiler her ne kadar korkunç,cani ya da vahşi görünse de asıl cani ve korkunç olan insanlar…

 

Untitled-5

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s